A színjáték tanszak bemutatása

szin1szin2szin3


Általános iskolánk idegen nyelvi munkaközössége és művészeti iskolánk színjáték tanszakának idegennyelv-szakos tanárai közösen kidolgoztak egy pedagógiai innovációt, melynek keretében ötvöztük az emelt szintű idegennyelv-oktatás és a drámajáték feladatait, szakmai követelményeit. Az angol ("a") és német ("b") emelt szintű osztályba járó tanulóink a művészeti iskola előképzőjének első és második évfolyamán heti kettő, a művészeti iskola első évfolyamában (általános iskola 3. osztály) heti öt órában, második évfolyamtól (általános iskola 4. osztály) pedig heti hat órában csoportbontásban tanulják az angol/német nyelvet a drámapedagógia módszereinek alkalmazásával.

Az innováció lényege, hogy a csoportok drámajáték, vers- és prózamondás, beszéd- és mozgásgyakorlatok alkalmazásával, valamint a kommunikatív nyelvoktatási módszernek megfelelő hagyományos nyelvórai keretek között

  • fejlesztik az idegen nyelvi kommunikatív és interkulturális kompetenciájukat,
  • adottságaiknak és képességeiknek megfelelően, különböző dramatikus tevékenységformákon, képességfejlesztő gyakorlatokon és improvizációs feladatokon keresztül fejlesztik érzelmi, értelmi, szociális és fizikai képességeiket, készségeiket,
  • az egyéni és csoportos kreatív folyamatokon keresztül fejlesztik szociális kompetenciájukat,
  • gazdagítják önkifejezési formáikat és
  • elsajátítják, hogyan lehet beszédük oldottabb, természetes, érthető és élvezhető mind a mindennapi kommunikációban, mind pedig dramatikus és színpadi munkájukban egyaránt.

Tanulóink a tanév végén a művészeti gála keretében idegen nyelvű előadásokkal mutatják be az év során tanultakat.

Az alapozó szakasz végére a tanulók elérik az európai minimumszintet (A1). A nyolcadik évfolyam végére nyelvtudásuk eléri azt a mérhető szintet (A2/B1), mellyel képesek ismert témakörökben idegen nyelvű információt megérteni és adni, interakciókban sikerrel részt venni.