Rendezvénynaptár
-
március 24. 14:00 - május 5. 15:00
-
április 28.12:00 - 13:30
-
április 29.16:00 - 17:00
-
április 30.15:00 - 16:00
-
május 10.09:40 - 16:00
A gyorsan változó információs társadalomban az érzelmi intelligencia fejlesztése különösen fontos. Iskolánk a tanórákon kívüli nevelés keretein belül érzelmi-művészeti nevelést is folytat (nem művészképzést!), mivel hisszük azt, amit a tudomány a 90-es években újra bebizonyított, hogy az úgynevezett érzelmi intelligencia sokkal nagyobb szerepet játszik a későbbi beválásban, boldogulásban, mint a „megtanult” tananyag. Az iskolában az érzelmi nevelés a művészetek „tanításában” realizálódik.Az iskolai tananyag mellett visszahoztuk az iskolába a művészeteket (költészettől, zenétől, tánctól kezdve festészeten és grafikán át a színházig). Pedagógia programunkban is megfogalmaztuk, hogy a művészetekben megvalósuló érzelmi nevelést kiemelt területként kezeljük.
A gyakorlóiskola 2003-ban bővült az alapfokú művészetoktatási profillal (6 évfolyamos alapfokú művészetoktatási intézmény kétéves előképzővel). A képzés zene-, képző-, tánc- és színművészet ágakban indult be a következő tanszakokon: furulya, szolfézs, zongora, festészet, grafika, kézműves, balett, modern tánc, néptánc, társas tánc, színjáték (magyar, angol, német nyelvű).
Országos innovációként évente a következő művészeti iskolai osztályokat indítjuk
A kiemelkedő nemzetközi, országos, regionális versenyeredmények, bemutatók bizonyítják: jó úton járunk. Létszámunk elérte a felvehető maximumot: 1200 fő.
Művészeti iskolánk városi beiskolázású. Immár tizenharmadik éve hagyományos rendezvényünk a májusi művészeti hét. Ez olyan nagyszabású, Szeged egész városát érintő tavaszi rendezvénysorozat (városi könyvtárhasználati vetélkedő, kiállítás, gálaműsor), amely úgy nyújt betekintést a nálunk folyó művészeti tevékenységbe, hogy közben Szeged város – elsősorban művészeti és oktatási – intézményei is tevékenyen kapcsolódnak az eseményekhez. Rendezvényünk amellett, hogy bemutatkozási lehetőséget jelent növendékeinknek, minden évben évfordulóhoz kötődik.
Ezek közül különösen nagy sikerű volt a
A hagyományok ápolásának közös jellemzője értékközvetítő és értékőrző mivoltuk, továbbá az, hogy aktív befogadásra, sőt alkotásra késztetnek. A művészetek egyaránt fejlesztik a teremtés és a létrehozás, valamint a megismerés, a befogadás és a művészettel való élés képességeit. Programjaink célja, hogy nevelőszerepükkel egymás hatását erősítsék, sajátos kifejezőeszközeikkel a megismerés, a kommunikáció összetett formáiról olyan élményszerű tapasztalatokat, ismereteket adjanak, amelyek nagyban hozzájárulnak a különböző képességek fejlesztéséhez, a harmonikus személyiség kialakulásához. A különböző művészeti területekkel összefüggő gyakorlati tevékenységek, kreatív feladatok által az ismeretek élményszerűvé, a tanulók sajátjává váljanak, segítsék a mélyebb bevésődést. Célunk a gyerekek képességének fejlesztése, a szellemi, lelki tulajdonságok gyarapítása, az esztétikai fogékonyság, a fantázia, az érzékenység fokozása. A művészeti örökség megismertetésével a művészeti nevelés segítséget nyújt a fiataloknak, hogy saját koruk kultúrájában eligazodjanak, felismerjék és becsüljék a ma születő értékeket is.