Ladányi Lili

Tanársegéd

Gyógypedagógus-képző Intézet

E-mail: ladanyi.lili@szte.hu

Iroda: Szeged, Hattyas sor 10. 6028-as iroda

MTMT: MTMT2: Ladányi Lili (Neveléstudomány)

- Iskolai végzettség

Alapdiplomáját 2008-ban szerezte a Szegedi Tudományegyetemen tanulásban akadályozottak pedagógiája szakos tanár és pedagógia szakos nevelőként. Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán 2010-ben végzett Autizmus spektrum zavarok pedagógiája szakos tanárként, 2014-ben szakvizsgát tett, majd 2019-ben fejezte be a mesterképzést Okleveles gyógypedagógia-tanárként.


- Nyelvtudás

Angol felsőfok C

Olasz középfok A és B


- Oktatói-kutatói pálya

2019-től a Szegedi Tudományegyetem juhász Gyula Pedagógusképző Kar Gyógypedagógus-képző Intézetében tanársegéd, jelenleg az Eszterházy Károly Egyetem Neveléstdományi Doktori Iskola doktorandusz hallgatója.


- Publikációk

Ladányi, L. (2021a). Autizmus spektrum zavarral élő gyermekek szüleinek nyári táborokkal kapcsolatos tapasztalatainak vizsgálata. In Szakmódszertani és pedagógiai tanulmányok a világjárvány idején (p. 256).

Ladányi, L. (2021b). Inkluzív táborozás feltételei. In “EGYÜTT AZ ÚTON...INNEN ÉS HATÁRON TÚL” ONLINE KONFERENCIA (p. 68).

Ladányi, L., & Magyar, Á. (2021). Egy könnyen érthető információs kisfilm az önérvényesítés szolgálatában. In XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia Absztraktkötet (p. 467).

Horváth, P. L., & Ladányi, L. (2021c). Könnyen érthető nyelv – nemzetközi kitekintés. CARISSIMI, 12(4.), 14–15.

Horváth, P. L., & Ladányi, L. (2021d). Szerkesztői előszó. In Válogatás a könnyen érthető nyelv nemzetközi szakirodalmából (pp. 7–15).

Horváth, P. L., & Ladányi, L. (2021e). Válogatás a könnyen érthető nyelv nemzetközi szakirodalmából. (P. L. Horváth & L. Ladányi, Eds.) (1st ed.). Szeged: Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó.

Horváth, P. L., Magyar, A. M., Ladányi, L., & Magyar, Á. (2021). Tanulmányúton jártunk a Caritas Augsburg (CAB) szervezetnél. GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA, 49(2–3.), 231–234. http://doi.org/10.52092/gyosze.2021.2-3.10

Horváth, P. L., & Ladányi, L. (2021a). Development of Curriculum (DACUM) of special educators using Easy Language. In Book of Abstracts KLAARA 2021 (pp. 22–22).

Cziráki, Z., Horváth, P. L., Ladányi, L., Magyar, A., Pukánszky, B., Porkoláb, M., & Sallai, I. É. (2021). Könnyen Érthető Információs Központ (KÉIK) létesítése a szegedi Gyógypedagógus-képző Intézetben. FOGYATÉKOSSÁG ÉS TÁRSADALOM, 2021(1), 16–27. http://doi.org/10.31287/FT.hu.2021.1.2

Horváth, P. L., & Ladányi, L. (2021b). Easy Language in Hungary. In Handbook of Easy Languages in Europe (pp. 219–252).


- Tudományos és egyetemi közéleti tevékenység

2020-tól az Erzsébet a Kárpát-medencei Gyermekekért Alapítvány szakértő munkatársa. Az Erzsébet Táborok inklúziós törekvéseit támogatja és vizsgálja szakmai szempontból, a Tudástárba rendszeresen publikál, a táborban dolgozóknak felkészítést tart.

Kutatási területe az inkluzív táborozáspedagógia és a könnyen érthető magyar nyelv gyakorlati hasznosíthatósága. Az első magyarországi Könnyen Érthető Információs központ szakmai társvezetője. 2021-ben A 35. Országos Tudományos Diákköri Konferencis Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi Szekciójában témavezetettje II. helyezést ért el.


Rendezvénynaptár

Rendezvénynaptár *