Napközi otthon

napközi otthon céljai, feladatai

A napközi otthonban a gyerekek pedagógusok segítségével mélyítik el, és egészítik ki a tananyagot, és az irányított foglalkozásokon a hasznos és aktív szabadidő eltöltésére kapnak útmutatást.

A napközi otthon változatos programjaival a legszélesebb lehetőséget nyújtja a gyerekek számára úgy a kulturális kompetencia, mint a személyközi és az állampolgári kompetencia területén is. E területen a gyerekek életkori sajátosságaiknak megfelelően gyakorolhatják a konfliktusmegoldást, a csoportban dolgozást, a szabályok alkotását, s azok betartását.

Ennek megfelelően

  • a napközi otthon - az iskola pedagógiai programjával összhangban – biztosítja a tanulók tanórán kívüli gondozását, ellátását.
  • a család és az óvodai nevelés eredményeire építve segíti, kiegészíti, bővíti az iskola tanórai keretben folyó nevelő- oktató munkáját.
  • a napközi otthon az iskola többi nevelési formájával arra törekszik, hogy a tanulók olyan személyiséggé váljanak, akik
    • a kor tudományos eredményein alapuló ismeretekkel, és ezzel együtt alkotó és kritikus gondolkodással rendelkeznek,
    • az erkölcsi értékeket fontosnak tartják,
    • élet-igenlőek,
    • a másik ember személyiségét elfogadni képesek,
    • a saját és társaik munkáját, eredményeit megbecsülik,
    • együttműködésre, felelős és önálló feladatvégzésre készek,
    • a szellemi értékeiket testi edzettséggel párosítják,
    • a konfliktusok feloldására képesek,
    • szeretik családjukat, hazájukat.
  • a tanulmányi és szabadidős foglalkozások során a tanulók egyéni képességeik szerint sokoldalúan fejlődhetnek. Gyakorolják, elmélyítik, megszilárdítják a tanórákon elsajátítottakat, elkészítik házi feladataikat. Megismerkednek a hatékony tanulási módszerekkel, technikákkal, megtanulnak önállóan tanulni. A foglalkozások során olyan új ismeretekkel gazdagodnak, amelyek a tanórai keretekbe nem férnek bele, így a napköziben az ismeretanyag bővítésére is mód nyílik. A változatos tevékenységek során a tanulók intelligenciája értelmi, akarati és érzelmi téren egyaránt fejlődik. A különböző foglalkozástípusok a gyerekek testi és lelki egészségének megteremtését, megőrzését szolgálják, lehetővé téve a pihenést, regenerálódást, a sokszínű társas életet, az életkornak megfelelő mozgást, játékot, az örömmel végzett szellemi és manuális alkotómunkát, a sikerélményhez jutást.
  • az egyedi program szerint szervezett, az iskolánk napközis nevelői által összeállított komplex tevékenységrendszer a következő, főbb kulcskompetenciák kialakulását segítik tanítványainknál:
    • egészséges életmód, helyes életvezetési képesség,
    • a konstruktív együttműködés képessége,
    • lényegkiemelő képesség,
    • hatékony problémamegoldó képesség,
    • sikeres kommunikációs képesség,
    • gazdag kifejező képesség,
    • a gyors és felelős, az adott helyzetnek megfelelő döntés képessége,
    • szabálykövető képesség,
    • a kritikai, valamint komplex információkezelés képessége.
A napközi otthon céljai, feladatai

A napközi otthonban a gyerekek pedagógusok segítségével mélyítik el, és egészítik ki a tananyagot, és az irányított foglalkozásokon a hasznos és aktív szabadidő eltöltésére kapnak útmutatást.

A napközi otthon változatos programjaival a legszélesebb lehetőséget nyújtja a gyerekek számára úgy a kulturális kompetencia, mint a személyközi és az állampolgári kompetencia területén is. E területen a gyerekek életkori sajátosságaiknak megfelelően gyakorolhatják a konfliktusmegoldást, a csoportban dolgozást, a szabályok alkotását, s azok betartását.

Ennek megfelelően

  • a napközi otthon - az iskola pedagógiai programjával összhangban – biztosítja a tanulók tanórán kívüli gondozását, ellátását.
  • a család és az óvodai nevelés eredményeire építve segíti, kiegészíti, bővíti az iskola tanórai keretben folyó nevelő- oktató munkáját.
  • a napközi otthon az iskola többi nevelési formájával arra törekszik, hogy a tanulók olyan személyiséggé váljanak, akik
    • a kor tudományos eredményein alapuló ismeretekkel, és ezzel együtt alkotó és kritikus gondolkodással rendelkeznek,
    • az erkölcsi értékeket fontosnak tartják,
    • élet-igenlőek,
    • a másik ember személyiségét elfogadni képesek,
    • a saját és társaik munkáját, eredményeit megbecsülik,
    • együttműködésre, felelős és önálló feladatvégzésre készek,
    • a szellemi értékeiket testi edzettséggel párosítják,
    • a konfliktusok feloldására képesek,
    • szeretik családjukat, hazájukat.
  • a tanulmányi és szabadidős foglalkozások során a tanulók egyéni képességeik szerint sokoldalúan fejlődhetnek. Gyakorolják, elmélyítik, megszilárdítják a tanórákon elsajátítottakat, elkészítik házi feladataikat. Megismerkednek a hatékony tanulási módszerekkel, technikákkal, megtanulnak önállóan tanulni. A foglalkozások során olyan új ismeretekkel gazdagodnak, amelyek a tanórai keretekbe nem férnek bele, így a napköziben az ismeretanyag bővítésére is mód nyílik. A változatos tevékenységek során a tanulók intelligenciája értelmi, akarati és érzelmi téren egyaránt fejlődik. A különböző foglalkozástípusok a gyerekek testi és lelki egészségének megteremtését, megőrzését szolgálják, lehetővé téve a pihenést, regenerálódást, a sokszínű társas életet, az életkornak megfelelő mozgást, játékot, az örömmel végzett szellemi és manuális alkotómunkát, a sikerélményhez jutást.
  • az egyedi program szerint szervezett, az iskolánk napközis nevelői által összeállított komplex tevékenységrendszer a következő, főbb kulcskompetenciák kialakulását segítik tanítványainknál:
    • egészséges életmód, helyes életvezetési képesség,
    • a konstruktív együttműködés képessége,
    • lényegkiemelő képesség,
    • hatékony problémamegoldó képesség,
    • sikeres kommunikációs képesség,
    • gazdag kifejező képesség,
    • a gyors és felelős, az adott helyzetnek megfelelő döntés képessége,
    • szabálykövető képesség,
    • a kritikai, valamint komplex információkezelés képessége.