Beosztás, tud. fokozat: |
mesteroktató |
Levelezési cím: |
6725 Szeged, Hattyas utca 10. |
Oktatói szoba: |
5001 |
Hivatali telefon: |
6203, (62)546-203 |
E-mail: |
czedli@jgypk.szte.hu |
Fogadóóra: |
hétfő 12-13, szerda 1330 – 1415
|
Magyar Tudományos Művek Tára: |
link |

Rövid életrajz
(feltöltés alatt)
Szakmai életrajz és publikációs jegyzék
Munkahely, beosztások:
- 2002- jelenleg: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Tanárképző Főiskolai Kar Tanítóképző Intézet
A Tanító Szakcsoportban, mint mesteroktató dolgozom. Az informatika tantárgyak közül az infótechnológiát, informatika az oktatásban, médiainformatikát és informatika a pedagógia munkában kurzusokat tanítom. Továbbá tanítok matematika tantárgy pedagógiát és a pedagógia értékelés modul tantárgyait (a pedagógia értékelés alapjai, a tesztszerkesztés elmélete és gyakorlata, bevezetés a pedagógiai statisztikába) tanítom.
- 1982-2002: Rókusvárosi II. Számú Általános Iskola, Szeged
Matematika, kémia informatika tantárgyakat tanítottam, tantervet készítettem, szaktanácsadó és szakértőként tevékenykedtem. A NAT bevezetése előtt pedagógus felkészítő tanfolyamot tartottam informatikából. Az iskola minőségbiztosítási csoportját vezettem, melyben az iskola nevelési-oktatási programját és minőségirányítási rendszerét dolgoztuk ki.
- 1980-1982 Ságvári-telepi Általános Iskola, Szeged
Napközi vezetőként dolgoztam.
- 1978-1980 Ruzsai Általános Iskola, Ruzsa
Matematika, kémia tantárgyakat tanítottam, valamint napközi vezető voltam.
Tanulmányok:
- 2010-2011: Szegedi Tudományegyetem, okleveles andragógus
- 1999-2001: Szegedi Tudományegyetem, pedagógiai értékelési szakértő
- 1988-1992: József Attila Tudományegyetem, programozó matematikus
- 1974-1978: Juhász Gyula Tanárképző Főiskola, matematika-kémia szakos általános iskolai tanár
Egyéb képzettségek:
- 2010 „Felsőoktatási minőségügyet oktató tanárok képzése” képzés
- 2008 A fejlesztések minőségbiztosítási javaslatai és az ehhez szükséges ismeretek szakmai képzés
- 2000 Akkreditációs szakértői felkészítés, 3 napos tanfolyam a Pedagógus-továbbképzési Módszertani és Információs Központ szervezésében
- 1998 Közoktatási szakértői 120 órás intenzív tanfolyam a Közművelődési Intézet és a Pedagógiai Segítő Központ közös szervezésében
- 1998 Internetkezelő, 60 órás tanfolyam a HUNIT BT. szervezésében
- 1998 Internet rendszergazdai alapismeret, 20 órás tanfolyam a HUNIT BT. szervezésében
- 1998 Rendszergazda tanfolyam a Sulinet szervezésében
- 1998 Rendszergazda 5 napos intenzív tanfolyam a Microsoft Referencia Iskola szervezésében
- 1986 Számítástechnika 2 tanfolyam a Csongrád Megyei Tanács Pedagógiai Intézete szervezésében
- 1979 Napközi otthoni vezetők 8 hónapos alaptanfolyama a Csongrád Megyei Továbbképzési és Módszertani Intézet szervezésében
- 1978 Általános iskolai kémia tanárok új tantervre felkészítő 1 éves tanfolyama a Csongrád Megyei Továbbképzési és Módszertani Intézet szervezésében
Idegennyelv-ismeret:
Angol – középfokú komplex C
Munkával kapcsolatos készségek:
- 2016 Az ERASMUS+ program keretében Nyitrán vendégoktató voltam
- 2014 interaktív tananyagot készítettem a matematika és tantárgy-pedagógiája II. kurzushoz
- 2014 Az ERASMUS+ program keretében Nyitrán vendégoktató voltam.
- 2014-ig folyamatosan tanítottam az Ellenőrzési és minőségbiztosítási munkatárs szakon, ahol a Minőségügyi folyamatok ellenőrzése, értékelése, és a Minőségfejlesztési eszközök és módszerek modulokat oktattam, melyek tananyagát is összeállítottam és oktatási segédanyagot készítettem hozzájuk.
- 2013 részt vettem kérdőív összeállításában és feldolgozásában, mely a technika és az ének zene tantárgy helyzetének felmérésére
- 2013 felvételt nyertem az SZTE Neveléstudományi Doktori Iskolájába
- 2012 kérdőívet készítettem és dolgoztam fel a hallgatói szolgáltatások feltérképezésére
- 2012 részt vettem a tanító szak akkreditációs anyagának elkészítésében minőségfejlesztési felelősként a minőségfejlesztési rész összeállításával
- 2011 kérdőívet készítettem és dolgoztam fel a gyakorlati képzés színvonalának feltérképezésére
- 2014 interaktív tananyagot készítettem a matematika és tantárgy-pedagógiája II. kurzushoz
- 2014 Az ERASMUS+ program keretében Nyitrán vendégoktató voltam.
- 2014-ig folyamatosan tanítottam az Ellenőrzési és minőségbiztosítási munkatárs szakon, ahol a Minőségügyi folyamatok ellenőrzése, értékelése, és a Minőségfejlesztési eszközök és módszerek modulokat oktattam, melyek tananyagát is összeállítottam és oktatási segédanyagot készítettem hozzájuk.
- 2013 részt vettem kérdőív összeállításában és feldolgozásában, mely a technika és az ének zene tantárgy helyzetének felmérésére
- 2013 felvételt nyertem az SZTE Neveléstudományi Doktori Iskolájába
- 2012 kérdőívet készítettem és dolgoztam fel a hallgatói szolgáltatások feltérképezésére
- 2012 részt vettem a tanító szak akkreditációs anyagának elkészítésében minőségfejlesztési felelősként a minőségfejlesztési rész összeállításával
- 2011 kérdőívet készítettem és dolgoztam fel a gyakorlati képzés színvonalának feltérképezésére
- 2011 A TÁMOP 4.1.2 project keretében jegyzetet készítettem a Pedagógiai értékelés modul tantárgyaihoz, valamint a Gyakorlatvezető mentor tanár MA képzésben az IKT módszerek az oktatásban című tantárgyhoz részletes tematikát dolgoztam ki.
- 2010 Az IKT módszerek az oktatásban tantárgy tematikáját dolgoztam ki
- 2010 kérdőívet készítettem és dolgoztam fel a tanító képzés színvonalának feltérképezésére
- 2010 kérdőívet készítettem és dolgoztam fel a tanító képzés színvonalának feltérképezésére
- 2008-ban részt vettem az állampolgári kompetenciák kutatása projektben. Kérdőívet készítettem a tanító és óvó szakos hallgatók számára állampolgári ismereteik feltérképezésére, melyet valamennyi óvodapedagógus szakos hallgató, valamint az I.-III. évfolyamos hallgatók töltöttek ki. A teszteket feldolgoztam számítógépen és a kapott eredmények elemzését végeztem el. (minta: 218 fő)
- 2009 óta a kezelem a Modulo rendszerben tanító szakos hallgatók kérvényeit
- 2008-tól az intézet és a szakcsoport web-lapját kezelem
- 2008-ban a Tanító- és Óvóképző Intézet által indított, „Az 5-6. osztályos nem szakrendszerű oktatásra való felkészítés” című továbbképzés pedagógiai értékeli modulját dolgoztam ki, és tartottam
- 2008-ban a fenti továbbképzés elégedettségi felmérését dolgoztam fel és értékeltem a képzés minőségbiztosítási elemeként
- 2008-ban részt vettem az SZTE által szervezett „A fejlesztések minőségbiztosítási javaslatai és az ehhez szükséges ismeretek” képzésen, melyről tanúsítványt szereztem
- 2008-ban mérési biztosként vettem részt a közoktatásról szóló 99.§ (4) és (5) bekezdése szerint előírt Oktatási Hivatal által szervezett és lebonyolított országos kompetencia mérésben, melyben az anyanyelvi és a matematikai alapkészségek fejlődését mérték negyedik, hatodik, nyolcadik és tízedik évfolyamon
- 2007-2008-ban részt vettem a minőségfejlesztő tanár MA szak akkreditációs anyagának összeállításában, valamint a képzés „Értékeléselmélet és gyakorlat” tantárgyat dolgoztam ki, mely a következő kurzusokból áll:
Pedagógia értékelés
Matematikai és statisztikai alapok
Mérőeszköz szerkesztés elmélete és gyakorlata
Statisztikai adatok feldolgozása számítógépen
- 2007-2008. A Matematika Szakcsoport által kezdeményezett tananyagfejlesztési projekt keretében részt vettem négy teszt összeállításában, melynek célja az volt, hogy mérjük hallgatóink mennyire képesek összeállított új tananyag elsajátítására. A teszteket feldolgoztam számítógépen és elvégeztem a szükséges elemzéseket. (minta: 68 fő)
- Részt vettem az ismeretek alkalmazásának vizsgálatában a közoktatási vezetők tréningjén. A tréningen a hallgatók álltak kitöltött, az ismeretek alkalmazását ellenőrző feladatlapok alapján végeztem dokumentum elemzést. A hallgatók szöveges önértékelést és értékelési lapot töltöttek ki, melyeket összegeztem. (minta:565 fő)
- Felmérést készítettem a tanító szakra jelentkezők pályaválasztási attitűdjeinek feltérképezésére. (minta: 193 fő)
- 2006 részt vettem a tanító szak akkreditációs anyagának összeállításában
- A tanulás tanítása matematika órákon továbbképzést tartottam a Csongrád megyei Pedagógiai Szolgáltató Kht. felkérésére
- 2004-2006. évben a tanítóképzők HEFOP 3.3.1 konzorciumi pályázatában a szabadon választható modul tantárgyainak (12db) összeállításában, a kurzusleírások elkészítésében vettem részt és irányítottam ezt a bizottságot.
- 2004-2006. évben a tanítóképzők HEFOP konzorciumi pályázatában intézményi kordinátora voltam a projekt 2008-as lezárásáig.
- 2004-2006. Részt vettem az attitűdváltozások kutatásában az „Életminőség és emberi jogok” kurzust végzett hallgatók körében. A képzés eredményességi vizsgálatához társszerzőmmel (Farkas Olga) kérdőívet készítettünk, melyet én dolgoztam fel és készítettem el az értékelést (minta: 112 fő)
- 2003-2006 A tanítóképzők HEFOP 3.3.1 konzorciumi pályázatának intézményi koordinátora voltam, valamint a szabadon választható modul tantárgyainak (12db) összeállításában, a kurzusleírások elkészítésében vettem részt és irányítottam ezt a bizottságot.
- 2003 óta készítem a tanító szakos hallgatók órarendjét
- 2003 óta feladatom a tanító szakos hallgatók tanulmányi ügyeinek intézése
- A 2001/2002. tanévben az OM által meghirdetett, Comenius 2000 minőségfejlesztési program I. intézményi modell támogató csoportját vezetem.
- A kerettanterv bevezetésekor (2001) informatika helyi tantervet készítettem.
- Informatikai szakértőként 1997 óta dolgozom, eddig tizenegy szakértői véleményt készítettem.
- A Sulinet pályázatának elnyerése (1998) után, munkahelyemen két évig társadalmi munkában rendszergazda voltam.
- A NAT bevezetésekor (1998) informatika helyi tantervet készítettem.
- 1998-ban a Műszaki Könyvkiadó felkérésére informatika tankönyveket lektoráltam.
- Az 1996/97-es tanévben a Pedagógiai Segítő Központ felkérésére NAT felkészítő tanfolyamot tartottam informatika-számítástechnika témakörben Szeged város pedagógusainak.
- Szaktanácsadóként a Szeged Megyei Jogú Város Oktatási és Ifjúsági Bizottsága elnökének felkérésére, az 1996/97-es tanévben felmérést készítettem Szeged alsófokú oktatási intézményeiben, mely a NAT bevezetéséhez szükséges anyagi-tárgyi feltételek meghatározását segítette.
- 1988-ban országos számítástechnikai tanfolyamon gyakorlatokat tartottam.
- 1982 óta tanítok informatikát, Szegeden elsőként tanítottam IBM típusú gépeken általános iskolai tanulókat.
- 1978 óta folyamatosan általános iskolában tanítottam: matematika, kémia, informatika tantárgyakat, illetve az első két tanévben napközi vezető is voltam.
Kutatás/projekt:
- Tananyagfejlesztés a TÁMOP-4.1.1.C-12/1/KONYV-2012-004 projektben (2012 – 2014)
- HEFOP 3.3.1 konzorciumi pályázatában a szabadon választható modul tantárgyainak (12db) összeállításában, a kurzusleírások elkészítésében vettem részt és irányítottam ezt a bizottságot., valamint a pályázat intézményi koordinátora voltam.
Díjak és kitüntetések:
2011 Pro Juventute Elismerő oklevél
Tagság:
- MTA Neveléstudományi – Pszichológiai Szakbizottság Tehetségfejlesztés – Minőségbiztosítás Munkabizottság
- MTA Szegedi Akadémiai Bizottság Neveléstudományi és Pszichológiai Szakbizottság Állampolgári Kompetenciák Munkabizottság
- OPFB bizottsági tagság
- WCCI Hungary egyesület alapító tag (2008)
Publikációk:
- Fenntartható fejlődés biztosítása a Szegedi Tudományegyetem tanító képzésében. V. Neveléstudományi és szakmódszertani konferencia (vzdelávacie,Výskumné a metodické konferencia). Program Tatalmi Összefoglalók – Abstrakty. International Research Institute s.r.o. Sturovo, 2017. 38.o.
- A római számok tanításának módszertani problémái. IV. Neveléstudományi és szakmódszertani konferencia (vzdelávacie,Výskumné a metodické konferencia). Program Tatalmi Összefoglalók – Abstrakty. International Research Institute s.r.o. Sturovo, 2016. 27.o.
- Közös értékek elsajátításának vizsgálata végzős tanítójelöltek körében. Az európai iskolák közös értéke – kulturális alapképességek fejlesztése 2016 (absztrakt) 2016. Szeged
- A római számok tanításának módszertani problémái. A IV. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia válogatott tanulmányai. International Research Institute s.r.o. Komarno, 2016. ISBN 978-80-89691-31-9 133-138.o.
- Az informatika mint az ismeretszerzés eszköze Tudomány Napja Konferencia, 2015. Szeged
- Az informatikaoktatás főbb feladatai a tanítóképzésben. A XX. századi tanítóképzés két nagy fordulópontjának (1965 és 1999) emlékkönyve. Szegedi Egyetemi Kiadó. Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged 2015. ISBN 978-615-5455-33-9 166-177.o.
- IKT eszközök használata az oktatásban. III. Neveléstudományi és szakmódszertani konferencia (vzdelávacie,Výskumné a metodické konferencia). Program Tatalmi Összefoglalók – Abstrakty. International Research Institute s.r.o. Komarno, 2015. 24.o.
- IKT eszközök használata az oktatásban. A IV. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia válogatott tanulmányai. International Research Institute s.r.o. Komarno, 2015. ISBN 978-80-89691-32-9 142-151.o.
- A műveletek tanításának módszertani problémái. IX. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia. Eötvös József Főiskola, Baja 2014.(absztrakt)
- A műveletek tanításának módszertani problémái. Tanulmány. IX. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia. Eötvös József Főiskola, Baja 2014. Konferencia kötet.
- Az IKT-vel támogatott tanuláslehetőségei az oktatásban. International Research Institute s.r.o. Komarno, 2014. ISBN978-80-89691-05-0 335-340.o.
- IKT-vel támogatott tanulás lehetőségei. II. Neveléstudományi és szakmódszertani konferencia (vzdelávacie,Výskumné a metodické konferencia). Program Tatalmi Összefoglalók – Abstrakty. International Research Institute s.r.o. Nové Zámky, 2013. 23.o.
- IKT eszközök használata az oktatásban. Vzdelávanie, vyskum a metologia (oktatás, kutatás és módszertan). International Research Institute s.r.o. 2013. 332.-343.o.
- IKT eszközök használata az oktatásban. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia. Program Tatalmi Összefoglalók – Abstrakty. International Research Institute s.r.o. Komarno, 2013. 32. o.
- Az informatika tanítása az SZTE JGYPK tanító szakán. Nemzetközi Módszertani Konferencia a Tanítók és az Óvodapedagógusok Minőségesebb Oktatására. ISBN 978-86-87095-28-1. Szabadka, 2012. 20-23. o.
- A gyakorlati képzés helyzete az SZTE JGYPK TOKI tanító szakán. 10. Pedagógiai Értékelési konferencia, Szeged, 2012. 171. o.
- A mérés-értékelés szerepe a minőségfejlesztésben. Tudományos eredményeket felhasználó gazdaság és társadalom című konferencia programja és tartalmi összefoglalói. MTA SZAB Állampolgári Kompetenciák Munkabizottság, Szeged, 2011. 38-40. o.
- A család múltja és jelene. Kultúra és Közösség. IV. folyam II. évfolyam 2011. VI. szám, 99-104. o.
- Szociális és állampolgári kompetenciák az óvó- és tanító szakos hallgatók körében a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Karán. XIV. Apáczai Napok, Győr, Európaiság, magyarság Közép-Európában (tanulmánykötet) Nyugat-magyarországi Egyetem Kiadó, Győr. ISBN 978-963-334-030-1, 2011. 502-510. XIV. Apáczai Napok, Győr, 2011. (tanulmány) NYME Apáczai
- A pedagógiai értékelés tanítása a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar tanító szakán. VIII. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia, Baja, 2010.
- Értékelési rendszer a tanító szakos hallgatók matematika képzésében. XII. Apáczai Napok, Győr, 2009.
- Útkeresés a tanító szakos hallgatók matematika képzésében Szegeden (Tsz.: Szalay István, Vármonostory Endre, Bagota Mónika ((Iskolakultúra, Pécs, XVIII. évfolyam, 2008. 9.-10. szám, 39-46. o.)
- Állampolgári kompetenciák az óvó- és tanítószakos hallgatók körében (Tsz.: Szeri Istvánné) (Hatékony tudomány, pedagógiai kultúra, sikeres iskola – VIII. Neveléstudományi Konferencia, Magyar Tudományos Akadémiai Bizottság, Budapest, 2008., 259.o. (absztrakt)
- Tantárgyi reform, útkeresés a tanító szakos hallgatók matematika képzésében az SZTE JGYPK Tanítóképző Intézetében VI: Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged, 2008. 56.o. (absztrakt)
- Pedagógus leszek, ha nagy leszek, avagy a tanító szakos hallgatók pályaválasztását meghatározó Tényezők OTE Tükörkép c. kiadvány, 2008.
- Pályaválasztási motiváció a tanító szakos hallgatók körében VII. Neveléstudományi Konferencia Budapest, 2007.69.o. (absztrakt)
- Ismeretek alkalmazásának vizsgálata közoktatási vezetők tréningjein (Tsz: Farkas Olga), VII. Neveléstudományi Konferencia Budapest, 2007.152. o. (absztrakt)
- A demokrácia tanulása. (Tsz.: Farkas Olga), VI. Országos Neveléstudományi Konferencia Budapest, 2006.129. o. (absztrakt)
- Attitűdváltozások az „Életminőség és emberi jogok” tantárgyat tanuló tanárszakosok körében. (Tsz.: Farkas Olga), Módszertani közlemények, Szeged, 2006. 46. évf. 14-19.o.
- Az első éves hallgatók matematikai kompetenciái. Fejlesztő Pedagógia, 2004/3. 12-18.o.
- Az első éves tanítószakos hallgatók matematikai gondolkodása és tudása. Módszertani Közlemények, 2003./5. 207-214. o.
- A matematika tanításának módszertani problémái az első éves tanítószakos hallgatók matematika tudásának és gondolkodásának tükrében. Az európai tanulási tér és a magyar neveléstudomány, III. Országos Neveléstudományi Konferencia Budapest, 2003. 122. o.
Konferenciák:
- 2017 V. Neveléstudományi és szakmódszertani konferencia (vzdelávacie,Výskumné a metodické konferencia). International Research Institute s.r.o. Sturovo.
- 2016 IV. Neveléstudományi és szakmódszertani konferencia (vzdelávacie,Výskumné a metodické konferencia). International Research Institute s.r.o. Sturovo,
- 2016 Az európai iskolák közös értéke – kulturális alapképességek fejlesztése Szeged
- 2015 III. Neveléstudományi és szakmódszertani konferencia (vzdelávacie,Výskumné a metodické konferencia). International Research Institute s.r.o. Komarno
- 2015 Tudomány Napja Konferencia, Szeged
- A múlt örökségei ¬– a jelen lehetőségei, Szeged
- IX. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia. Eötvös József Főiskola, Baja
- II. Neveléstudományi és szakmódszertani Konferencia (vzdelávacie,Výskumné a metodické konferencia). Nové Zámky
- I. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia. International Research Institute s.r.o. Komarno
- IV. Matematika Konferencia. Műszaki Kiadó, Budapest
- Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szegedi Tudományegyetem, Szeged
- VII. Interaktív Tábla Konferenciát és Módszertani Börze. Műszaki Kiadó, Budapest
- Tudományos eredményeket felhasználó gazdaság és társadalom, MTA SZAB, Szeged
- VI. Interaktív Tábla Konferenciát és Módszertani Börze. Műszaki Kiadó, Buda-pest
- XIV. Apáczai Napok, NYME Apáczai Csere János Kar, Győr
- V. Interaktív Tábla Konferenciát és Módszertani Börze. Műszaki Kiadó, Buda-pest
- VIII. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia, Eötvös József Főiskola, Baja
- IV. Interaktív Tábla Konferenciát és Módszertani Börze. Műszaki Kiadó, Buda-pest
- XII. Apáczai Napok, NYME Apáczai Csere János Kar, Győr
- VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, MTA, Budapest
- VI. Pedagógiai Értékelési Konferencia, SZTE BTK, Szeged
- VII: Országos Neveléstudományi Konferencia, MTA, Budapest
- VI. Országos Neveléstudományi Konferencia, MTA, Budapest
- VI. Országos Neveléstudományi Konferencia
- SZTE JGYPK Közművelődési Konferencia
- A kultúraközvetítés elmélete és gyakorlata, SZTE JGYPK, Szeged
- V. Országos Neveléstudományi Konferencia (poszter)
- XXXXIV. Rátz László Vándorgyűlés
- Tanító- és Óvoda-pedagógusképző Főiskolák Informatika Oktatóinak Tanácskozása
- Taníthatóság: szakma, mesterség, hivatás
- Pedagógiai Érékelés
- MTA Pedagógiai Bizottság Szakmódszertani Albizottsága Szakmódszertani Tanácskozása
- IV. Országos Neveléstudományi Konferencia
- Pedagógiai Értékelés 2003
- III. Országos Neveléstudományi Konferencia
- A Tantárgypedagógia Helye Tanárképzésünk Reformjában
- A tanítás minősége és a megújuló módszertani kultúra